Een BMW iX1 stockwagen kopen?

 

BMW • iX1

De nieuwe BMW iX1 is een volledig elektrische compacte SUV die ook leverbaar is met benzine-, diesel- of hybridemotoren.Het nieuwe design van de X1 is zeer aantrekkelijk en doet ons denken aan een compacte X5. We zijn blij met deze ontwerpbenadering boven het meer risicovolle X7 en 7 Serie dubbele lichtontwerp.

Dit artikel is specifiek geschreven voor Belgische kopers, dus wij denken dat de elektrische X1 optie een ideale optie is voor Belgische leasekopers. Vanaf 2026 moeten alle nieuwe leasecontracten volledig elektrische auto's zijn. Deze beslissing is bedoeld om meer elektrische auto's op de Belgische automarkt te krijgen en de overgang naar elektrische en hernieuwbare energie te versnellen. Het is nog maar 3 jaar van nu, tot iedereen verplicht zal zijn om een elektrische auto te kopen. Als je alvast kennis wil maken met elektrisch rijden, is de nieuwe iX1 wellicht een goede optie.

We gaan in dit artikel dieper in op de belangrijkste aspecten van de nieuwe BMW iX1.

  1. Design
  2. Interieur
  3. Bagageruimte
  4. Praktische aspecten
  5. Motoren en accu's (iX1)
  6. Rijden
  7. Veiligheid
  8. Prijs
  9. Korting

Bekijk de beschikbaarheid van de nieuwe BMW iX1 stockwagens via de mycarena autozoekmachine.

Bekijk hier BMW X1 deals (niet elektrisch).

X1 diesel/benzine

De X1 met traditionele verbrandingsmotoren in Diesel of Benzine.

X1 hybride

Nog niet helemaal zeker om helemaal elektrisch te gaan? Probeer het beste van twee werelden te gebruiken met een benzinemotor en een elektrische motor tegelijk!

*iX1 elektrisch

Ga volledig elektrisch met de iX1! *Nog niet beschikbaar

1. Design

Vergeleken met de vorige generatie X1 is het nieuwe design een ongelooflijke stap voorwaarts. BMW heeft de X1 herontworpen tot een echte SUV. De strakkere vorm met een vlakkere voorbumper en scherpere randen geven de auto de uitstraling van een SUV. De nieuwe X1 lijkt op een baby X5 en dat is een groot compliment in vergelijking met de vorige X1-modellen.

De nieuwe X1 oogt agressiever en strakker in vergelijking met het oudere model. We juichen het toe dat BMW voor dit ontwerp heeft gekozen in plaats van het meer twijfelachtige dubbele lichtontwerp van de X7 en 7 Reeks.

Als we meer in detail treden, zien we een meer vierkante en grotere grille. Het is niet enorm zoals bij de 4 Reeks of de BMW X7. Het is mooi geproportioneerd met de rest van het ontwerp van de voorbumper.

Aan de zijkant heb je een doorgetrokken design met de in het koetswerk geïntegreerde deurgrepen. Bij het nieuwe model kun je kiezen voor een wielmaat tot 20 inch.Het vorige model had een maximale wielmaat van 19 inch. De 20 inch past goed bij de nieuwe X1 door de grotere afmeting. De nieuwe X1 is ook iets groter dan het vorige model.

Aan de achterkant heb je prachtige vormgevingen van de achterlichten die tot aan de randen van de carrosserie uitsteken en een gespierde uitstraling creëren.

2. Interieur

Ook het interieur is een grote stap voorwaarts, met een vergelijkbaar design als dat van de BMW iX SUV. In plaats van een dubbel scherm heb je nu één groot scherm dat tegelijk het bestuurders- en het middenscherm bedekt. Het infotainmentsysteem draait op de nieuwste BMW iDrive 8.

Ook de interieurkwaliteit en het design hebben een ongelooflijke opknapbeurt gekregen. De meest opvallende designwijziging is de zwevende middenconsole, die weer sterk lijkt op die van de BMW iX. De knoppen en ventilatieopeningen zijn allemaal in lijn met de nieuwste BMW modellen. Zoals gebruikelijk zijn er veel verschillende uitrustingsopties, van luxueus tot sportief.

Zowel de X1 als de iX1 zijn identiek qua interieurdesign.

 

3. Bagageruimte

Met alle stoelen in gebruik heeft de nieuwe BMW X1 een bagageruimte van 540 liter, dat is 35 liter meer dan de vorige generatie X1. Dat komt doordat de accu's van de BMX iX1 onder de vloer zitten. De plug-in hybride heeft echter iets minder bagageruimte van 490 liter doordat de accu's onder de kofferbak zijn gemonteerd.

4. Praktisch

De nieuwe BMW X1 (en iX1) zal praktischer zijn dan de vorige generatie BMW X1 en dat is vooral te danken aan de 22 mm langere wielbasis. Meer ruimte tussen de twee wielen zorgt voor een grotere cabineruimte. De nieuwe auto is ook 24 mm breder dan het vorige model en het dak is 44 mm hoger dan voorheen.

De achterzetels zijn iets hoger geplaatst om het voor alle passagiers comfortabeler te maken op langere ritten.

 

5. Motoren en batterijen (iX1)

De nieuwe BMX iX1 elektrische SUV wordt geleverd met dubbele elektromotoren voor en achter waardoor de auto vierwielaandrijving heeft. De twee motoren leveren samen 330 pk en kunnen de auto in 5,7 seconden accelereren van 0 naar 100 km/u. De batterij heeft een bruikbare capaciteit van 76 kWh, wat een geclaimde actieradius geeft van 437 kilometer, net iets meer dan de Mercedes-Benz EQA. In werkelijkheid zal het echter om iets meer dan 300 kilometer effectieve actieradius gaan. Klimaat en rijomstandigheden spelen een grote rol bij de werkelijke actieradius van een auto.

Opladen gaat wel sneller met de BMW iX1, want die kan 130kW DC opladen, tegenover 100kW bij de Mercedes-Benz EQA.

 

6. Rijden

Alle BMW X1 modellen zijn uitgerust met een volautomatische transmissie. Cruise control is standaard in alle modellen, inclusief park assist dat automatisch parallel parkeert in krappe ruimtes.

Zijn carrosserie produceert minder luchtweerstand dan de oude auto, dus zou het iets stiller moeten zijn op hogere snelheden.

Net als bij elke BMW heb je de optie om de auto uit te rusten met een sportonderstel. Als je de M-Sport uitvoering kiest, wordt de auto met 15 mm verlaagd en krijg je hardere schokdempers.

 

7. Veiligheid

Nieuwe modellen zijn standaard voorzien van een betere veiligheidsuitrusting en dat geldt ook voor de nieuwe BMW X1/iX1.

Automatisch afremmen is standaard, maar het kan ook waarschuwen als er een auto, fietser of voetganger voor u op het punt staat de weg over te steken.

Andere veiligheidsopties zijn echter optioneel. Zoals adaptieve cruise control met lane keep assist. Het is goed om te weten dat dit als optie leverbaar is, hoewel het zeker een kostbare upgrade zal zijn.

 

8. Prijs

De nieuwe BMW X1 start bij een prijs van 39.750 euro exclusief dealerkortingen. De elektrische BMW iX1 begint bij een prijs van 50.000 euro exclusief dealerkortingen.

9. Korting

Hoeveel korting kunnen we verwachten op een nieuwe BMW iX1 of welke X1 dan ook?

U kunt tot 3% korting verwachten op de nieuwe BMW iX1, maar dit zal na verloop van tijd oplopen tot 9% korting na 2 tot 3 jaar (in 2025-2026).

Als u op zoek bent om een nieuwe BMW iX1 of X1 stockwagen te kopen, bezoek dan de mycarena autozoekmachine om de beste deals van de nieuwe BMW iX1 en X1 te vinden.